Blog – czy warto inwestować w artykuły?
Tu nie ma dylematów! Warto inwestować w blog, pisać artykuły, zapełniać swoją stronę internetową wartościowymi treściami. Warto pisać regularnie, bo Google patrzy wówczas przychylnie i jest łaskawy w pokazywaniu Ciebie częściej i wyżej.
Co daje blog na stronie internetowej?
Najbardziej oczywiste cele jakie spełnia pisanie artykułów na bloga to:
- Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania: regularne aktualizowanie treści na blogu jest doceniane przez wyszukiwarki, co przyczynia się do wyższej pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania, zwiększając szanse na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów.
- Generowanie większego ruchu: publikowanie atrakcyjnych wpisów na blogu przyciąga użytkowników, co prowadzi do zwiększenia ruchu na stronie. Im więcej osób odwiedza Twoją stronę, tym większe są szanse na konwersję ich w klientów.
- Budowanie zaufania i świadomości marki: poprzez blogowanie możesz dostarczać wartościowych treści, które pomagają rozwiązywać problemy lub dostarczają informacji związanych z Twoją branżą. To buduje zaufanie odbiorców i pozwala budować świadomość marki.
- Zmniejszenie współczynnika odrzuceń: blog na stronie internetowej może zatrzymać użytkowników na dłużej, ponieważ oferuje im dodatkowe treści do przeczytania. Im dłużej użytkownicy pozostają na Twojej stronie, tym mniejszy jest współczynnik odrzuceń, co może pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie organiczne.
- Pozycjonowanie na frazy długiego ogona (long tail): blogowanie jest doskonałym sposobem na pozycjonowanie strony na frazy długiego ogona, które są bardziej szczegółowe. Tworzenie treści związanych z bardziej konkretnymi tematami przyciąga użytkowników poszukujących konkretnych informacji i produktów.
- Zwiększanie liczby zaindeksowanych podstron: prowadzenie bloga umożliwia systematyczne zwiększanie liczby zaindeksowanych podstron. Im więcej wartościowych treści na stronie, tym większe są szanse na indeksowanie przez wyszukiwarki i dotarcie do większej liczby użytkowników.
- Kreowanie wizerunku eksperta: poprzez regularne publikowanie merytorycznych wpisów na blogu, możesz budować wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Dostarczanie wartościowych informacji i rozwiązań przyciąga uwagę użytkowników, którzy szukają wiarygodnych źródeł.
- Bliskość marki dla użytkowników: blogowanie pozwala odzwierciedlać charakter marki i jej wartości. Poprzez publikację wpisów blogowych związanych z tematyką marki, możesz budować więź emocjonalną i zbliżać się do użytkowników.
Co znaczy wartościowy artykuł?
To artykuł, który rzeczywiście daje nam wartość i klientowi. Artykuł ma spełniać cele np. wizerunkowe, ale też powinien być napisany pod SEO, aby pozycjonował Twoją stronę i ściągał do Ciebie klientów. Aby tak było musisz zadbać o kilka spraw:
- stworzyć listę słów kluczowych
- optymalizować tytuły artykułów
- zadbać o strukturę artykułu i jego długość
- przykazywać wartościową treść
- pamiętać o linkowaniu i walorach estetycznych.
Wiadomo, że kluczowym aspektem jest pisanie dla ludzi, a nie tylko dla wyszukiwarek. Optymalizacja pod SEO powinna iść w parze z wartościową i interesującą treścią dla czytelników. Na rynku jest dużo narzędzi i programów mogą wesprzeć w wyborze słów kluczowych i analizie konkurencji, a nawet napisaniu artykułu. Polecam również korzystanie z rozwiązań sztucznej inteligencji, ale nie na zasadzie: „napisz mi artykuł o…”, bo wówczas dostaniecie niezbyt przemyślany tekst z ogólnikowa wiedzą lub nieaktualnymi danymi. No trzeba uważać! Kreatywność i wiedza człowieka są równie ważne w pisaniu artykułów pod kątem SEO i jeżeli pomagać sobie programami to z głową i raczej tymi płatnymi.
Jeżeli masz pytania dotyczące bloga, to zapraszam!