Skip links

Zobacz, jak nasze projekty podniosły świadomość i pozycję firm na rynku!

Content marketing to również dłuższe formy przekazu takie jak raporty, książki, czy magazyny. Można je świetnie „rozmasowywać”, tworząc posty, newslettery, podcasty, akcje promocyjne i i wiele innych. To niezwykła wartość wizerunkowa, która może spełniać również inne cele! Zapoznaj się z kilkoma przykładami z naszego portfolio!

Raporty – podniesienie świadomości i pozycji na rynku

Pierwsze większe zlecenie na stworzenie raportu, otrzymaliśmy od Adama Parzusińskiego z Hectares. Z Adamem pracuję kilka lat, między innymi realizując cele wizerunkowe. Prawnik, pośrednik, przedsiębiorczy biznesmen, który chętnie wybiega w przyszłość, wprowadzając nowe technologie, czy ostatnio AI do swojej pracy. Jak tu nie dążyć do tego, aby ugruntować jego pozycje na rynku i zwiększyć świadomość jego marki. A jeżeli o gruntach mowa, to jednym z takich działań było napisanie raportu właśnie o nieruchomościach gruntowych.

Pierwszy raport: Nieruchomości gruntowe w Polsce od Hectares

Zadania:

  • Opracowanie koncepcji i tematu raportu
  • Zebranie zespołu: copywriter, korektor, grafik
  • Zebranie danych, przeprowadzenie ankiet, kontakt z serwisami i ekspertami (wywiady, dane)
  • Koordynacja projektu
  • Promocja raportu: landing page, newsletter, artykuły prasowe

Wyniki:

  • Nasz Raport Nieruchomości Gruntowych to agregat najważniejszych danych z rynku i analizy ekspertów, co docenili uczestnicy rynku nieruchomości
  • Świadczy o tym wysoka liczba pobrań i publikacji w mediach
  • Druga edycja raportu to krok dalej: konferencja prasowa, a kolejna to będzie totalny sztos (już wkrótce).

Podsumowanie: Nasze projekty raportowe przyczyniły się do zwiększenia świadomości i ugruntowania pozycji naszego klienta na rynku. Strategia wizerunkowa oprócz planów public relations dla konkretnych celów usług zawiera w sobie odpowiedź na generalne, podstawowe aspekty działania firmy Hectares takie jak misja komunikacji i oczywiście identyfikacji wizualnej.

Poznaj naszego klienta: Hectares

Magazyn z nagrodą – Lighthouse Otodom

W ramach pracy w Otodom pełniłam między innymi rolę redaktora naczelnego magazynu Lighthouse – magazynu dla profesjonalistów branży nieruchomości. Naszym celem było dostarczanie aktualnej wiedzy o najnowszych technologiach i najciekawszych rozwiązaniach, omawianie trendów, doświadczeń oraz dobrych praktyk związanych z branżą nieruchomości.

Jednym z głównych założeń mojej pracy było przedstawianie skomplikowanych treści w bardziej przystępny i klarowny sposób. Ponadto przybliżyć sylwetki ekspertów i autorytetów z branży, aby zainteresować czytelników tematyką i zachęcić ich do pogłębiania wiedzy poprzez czytanie coraz więcej.

Dzięki naszym staraniom udało się dotrzeć do różnorodnej grupy odbiorców, w tym agentów nieruchomości, deweloperów, klientów indywidualnych oraz architektów. Naszym celem było dostarczenie inspirującej wiedzy o branży nieruchomości i zwiększenie świadomości marki. Magazyn przyczynił się do profesjonalizacji rynku oraz zwiększenia prestiżu Otodom. Otrzymał również nagrodę w konkursie Power of Content Marketing.

Zadania:

  • Redaktor naczelny i product manager projektu public relations
  • Praca z zespołem z agencji DOTrelations
  • Opracowanie treści i koncepcji magazynu
  • Promocja magazynu

Wyniki:

  • Nagroda dla Magazynu Lighthouse w konkursie Power of Content Marketing
  • Dostępność magazynu w salonach Empik i online na stronie www.magazynlighthouse.otodom.pl

Podsumowanie: magazyn Lighthouse stał się cenionym źródłem wiedzy dla profesjonalistów branży nieruchomości. Jego atrakcyjne treści przyczyniły się do zwiększenia świadomości marki Otodom.

Podręcznik franczyzy – blisko 200 stron know-how

Express House zaprosił mnie do stworzenie franczyzy biur nieruchomości. Jednym z zadań, ale niezwykle ważnym, było przygotowanie podręcznika franczyzy. Naszym zadaniem było stworzenie kompleksowego materiału, który zawierał procedury, procesy, misję, wizję oraz kulturę organizacyjną firmy. Opracowaliśmy również materiały komunikacyjne, umowy i instrukcje, które były łatwo dostępne dla franczyzobiorców w formie online.

Zadania:

  • Zebranie zespołu: grafik, korektor, copywriter, product manager
  • Opracowanie koncepcji, spisu treści i harmonogramu pracy
  • Konsultacje z ekspertami
  • Prace koncepcyjne: inspiracje, koncept na prezentacje treści edukacyjnej, format i styl
  • Prace operacyjne: tworzenie treści podręcznika, wizualizacja

Wynik:

  • Jako że to podręcznik franczyzy, czyli know-how firmy, nie mogę się z Wami nim podzielić, ale z przygotowanej wersji online i do druku jesteśmy bardzo dumni z naszego zespołu. Jest treściwy, konkretny, przydatny i pięknie zilustrowany-naprawdę zachęca do chłonięcia tej wiedzy.

Poznaj tego klienta: Express House >>

Dłuższe formy przekazu – magazyny, raporty, książki.

Dłuższe formy przekazu to wyzwanie, którego nie każdy się podejmuje! Trzeba mieć pomysł, zbadać, czy pomysł będzie realizował cele, stworzyć zespół, który wykona projekt z sukcesem. To tak pokrótce. Ale trzeba mieć świadomość, że to nie jest sprint, a maraton i nie biegniesz sam, ale w sztafecie, a na dodatek kilka razy w trakcie projektu przekazujesz „pałeczkę ” klientowi.

Mnogość zadań, timing, niekiedy kilkukrotnie dopracowywanie tego samego (bo akurat nowy przepis, świeże dane albo zamiana koncepcji). Musisz też mieć na uwadze, że to mogą być ryzykowne projekty, których powodzenie zależy również od czynników zewnętrznych (niepełne dane, brak odpowiedniego komentarza, oczekiwanie na odpowiedni moment wywiadu). To sprawia, że nie każdy daje radę dowieźć cele wyznaczone na początku.

Jak widzisz, to już od samego startu, gdy jeszcze nic nie jest napisane, wymaga od zespołu dużej pracy, wdrożenia się w temat, zbadania potrzeb czytelników i oczekiwań, a potem spełnienia ich. Uwielbiam dłuższe teksty! I być może nie są one w dobie scrollowania opcją pierwszego wyboru. Tak, tu trzeba wysiłku, trochę poćwiczyć szare komórki. Wymagajmy od siebie i od czytelnika, to nie jest złe. W krótkim przekazie zajawiasz, w długim dajesz im prawdziwą wiedzę. Oczywiście, jeżeli to jest celem. Ale jeżeli pytasz czy warto zatem podejmować się takiego wyzwania, to z pełna odpowiedzialnością piszę, że WARTO, a na nasze realizacje i wyniki są na to dowodem!

Jeśli masz cele biznesowe, takie jak większa sprzedaż, wzrost liczby leadów, zwiększenie ilości zapytań ofertowych, większy ruch na stronie internetowej, większa świadomość marki, większa ilość poleceń lub większy koszyk zakupowy, jesteśmy gotowi Ci pomóc. Skontaktuj się z nami, aby omówić, jak możemy przyczynić się do osiągnięcia Twoich celów biznesowych. Dzwoń lub pisz, śmiało >>

Leave a comment

Tak zwane ciasteczka są po to, by łatwo i wygodniej korzystać ze stron internetowych. Mam i ja! Akceptujesz to?